Informacje Powiatowe

Zawiadomienie o rozstrzygniciu przetargu

foto konkurs plakat 2024 B

 

 

Pliki do pobrania

 

 

 

 DSC9775

Sprawy związane z rejestracja pojazdów.

We wskazanym wyżej okresie:

  • przerejestrowano i zarejestrowano 690 pojazdów,
  • wydano 680 dowodów rejestracyjnych stałych,
  • przyjęto i odnotowano 650 zawiadomienia o zbyciu pojazdu,
  • wyrejestrowano 90 pojazdów na stałe,
  • czasowo wyrejestrowano 2 pojazdy.

Ponadto na bieżąco akta wyrejestrowanych i ubytych pojazdów są przygotowywane i przekazywane do archiwum. We wskazanym czasie liczba tych akt wyniosła ok. 370 szt.

Na bieżąco prowadzone są postępowania z zakresu rejestracji pojazdów i spraw z tym związanych.

W danym okresie przygotowano i dostarczono 95 zawiadomień o wszczęciu postepowania i wydano 84 decyzje w zakresie nieterminowych zgłoszeń zbycia lub nieterminowej rejestracji pojazdu.

Przygotowano i przekazano do Wydziału Finansowego 110 ostatecznych decyzji za niedopełnienie obowiązku zgłoszenia zbycia pojazdu lub rejestracji pojazdu.

Przekazano do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Płocku 2 komplety akt sprawy prowadzonych postępowań administracyjnych w sprawie nałożenia administracyjnej kary pieniężnej za niedopełnienie obowiązku zgłoszenia nabycia pojazdu, w celu dalszego ich przekazania do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie

Uprawnienia do kierowania pojazdami.

We wskazanym okresie:

  • wydano 126 praw jazdy,
  • wydano 4 pozwolenia na kierowanie pojazdami uprzywilejowanymi,
  • wydano 69 profili kandydata na kierowcę i 37 profili kierowcy zawodowego,
  • wykonano 40 wyroków sądowych i zatrzymań praw jazdy,

Sprawy pozostałe.

  • zaewidencjonowano 1 pojazd usunięty z drogi na podstawie art. 130a ustawy prawo o ruchu drogowym,
  • przygotowano i przedstawiono pod obrady Rady Powiatu Gostynińskiego projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat obowiązujących w roku 2025 za usuwanie z drogi i parkowanie pojazdów na parkingu strzeżonym oraz wysokości kosztów powstałych w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu,
  • przesłano 1 właścicielowi powiadomienie o usunięciu na parking strzeżony pojazdu z pouczeniem o skutkach jego nieodebrania,
  • przesłano do właściwego urzędu informację o braku tablic i dowodu rejestracyjnego pojazdu przekazanego do stacji demontażu,
  • dokonano sprawdzenia i przekazano do realizacji do Wydziału Finansowego fakturę za usługi usuwania i przechowywania pojazdów w miesiącu wrześniu 2024r.,
  • przygotowano i przesłano Wojewodzie Mazowieckiemu wniosek o przekazanie dopłaty do przewozów autobusowych za miesiąc wrzesień 2024 roku,
  • przygotowano i przesłano Marszałkowi Województwa Mazowieckiego wniosek o dopłatę z tytułu sprzedaży biletów ulgowych w miesiącu wrześniu 2024r.,
  • rozliczono i przekazano operatorowi należne dopłaty z tytułu sprzedaży biletów ulgowych w miesiącu sierpniu 2024 roku,
  • dokonano sprawdzenia i przekazano do realizacji do Wydziału Finansowego notę operatora za wykonane usługi przewozów autobusowych w miesiącu wrześniu 2024 roku,
  • przygotowano i przesłano Inspektorowi Transportu Drogowego informację o pojazdach i wydanych uprawnieniach dotyczących 1 przedsiębiorcy,
  • wezwano 1 przedsiębiorcę do przedłożenia dokumentów potwierdzających spełnianie warunków do prowadzenia działalności transportowej,
  • przeprowadzono kontrolę 2 przedsiębiorców w zakresie spełniania wymogów będących podstawą do wydania zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie przewozu rzeczy i 2 przedsiębiorców w zakresie spełniania wymogów będących podstawą do wydania zaświadczenia na przewozy drogowe na potrzeby własne,
  • wydano 1 licencję w zakresie przewozu osób pojazdem samochodowym przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 i nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą,
  • wydano 5 wypisów do zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego,
  • wydano 2 zaświadczenia i 5 wypisów do wydanych zaświadczeń na przewozy drogowe na potrzeby własne,
  • na bieżąco aktualizowane są dane dotyczące przedsiębiorców i pojazdów wykorzystywanych do transportu drogowego w Krajowym Rejestrze Elektronicznym Przedsiębiorców Transportu Drogowego.
  • przygotowano przesłano zawiadomienia o zamiarze wszczęcia kontroli dwóm przedsiębiorcom prowadzącym stacje kontroli pojazdów na terenie powiatu gostynińskiego,
  • przygotowano i przeprowadzono kontrole u trzech przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów na terenie powiatu gostynińskiego,
  • przygotowano przesłano zawiadomienia o zamiarze wszczęcia kontroli dwóm przedsiębiorcom prowadzącym ośrodki szkolenia kierowców na terenie powiatu gostynińskiego,
  • przygotowano i przeprowadzono kontrole u dwóch przedsiębiorców prowadzących ośrodki szkolenia kierowców na terenie powiatu gostynińskiego.

IMG 9789 Copy

W ostatnim czasie Powiat Gostyniński zakupił kosiarkę bijakową tylno-boczną DAP EVOLUTION T-1800, na potrzeby działania Zarządu Dróg Powiatowych w Gostyninie, związane z usuwaniem zakrzaczeń przy drogach powiatowych na terenie powiatu gostynińskiego.

Jest to kosiarka – mulczer, o dużym zasięgu pracy. Przedmiotową kosiarką wykonane już zostały prace związane z usunięciem zakrzaczeń na drogach powiatowych na terenie Gminy Gostynin, w tym: na drodze powiatowej nr 1408W granica województwa – Rębów – Solec – Wrząca w miejscowościach Zieleniec oraz Baby Górne oraz na drodze powiatowej nr 1422W Gostynin – Skrzany – Nowa Wieś – granica województwa w miejscowości Skrzany, na terenie Gminy Szczawin Kościelny, w tym: na drodze powiatowej nr 1436W Janki – Przylaski – Sejkowice w miejscowościach Janki oraz Słup, na drodze powiatowej nr 1451W Szczawin Kościelny – Smolenta – Korzeń w miejscowościach Reszki oraz Smolenta, na drodze powiatowej nr 1453W Reszki – Gąbin w miejscowościach Gorzewo Kolonia oraz Kunki, a także na terenie Gminy Pacyna oraz Gminy Sanniki w tym: na drodze powiatowej nr 1443W Pacyna – Osmolin w miejscowości Osmolin oraz na drodze powiatowej nr 1438W Suserz – Kąty – Czarnów w miejscowości Kąty. Kosiarka, od momentu jej zakupu i montażu jest użytkowana przez cały czas i w najbliższym czasie, mając na uwadze bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego, kontynuowane będą prace związane z usunięciem zakrzaczeń na pozostałych drogach powiatowych. 

Z uwagi na rozległy obszar działania (318 km dróg kategorii powiatowej), będący w utrzymaniu przez Zarząd Dróg Powiatowych w Gostyninie, prace w tym zakresie rozciągają się w czasie. Prosimy o wyrozumiałość i cierpliwość w zakresie usuwania zakrzaczeń przy drogach powiatowych na terenie powiatu gostynińskiego.

zdp1

zdp2

zdp3

IMG 9784 Copy

IMG 9782 Copy

IMG 9791 Copy

IMG 9799 Copy

arimr 0 1

ARiMR stale wspiera rolników i reaguje na bieżące potrzeby

Dla Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa jesień zawsze była okresem szczególnie intensywnych działań, m.in. dlatego, że w drugiej połowie października tradycyjnie rozpoczynają się wypłaty zaliczek dopłat bezpośrednich i obszarowych. Ta pomoc finansowa trafia do najszerszego grona beneficjentów – w tym roku ubiega się o nią 1,214 mln rolników. Wśród nich są też poszkodowani w wyniku powodzi, którzy potrzebują dodatkowego wsparcia.

W ramach wypłat z tytułu tegorocznej kampanii dopłat od 16 do 25 października 2024 r. na konta rolników trafiło blisko 4,3 mld zł (ponad 3,25 mld zł – płatności bezpośrednie, 1,04 mld zł – płatności obszarowe). Zgodnie z zapowiedziami w pierwszej kolejności zaliczki otrzymują poszkodowani w wyniku wrześniowej powodzi.

- Mam nadzieję, że nie tylko w skali kraju, ale i w poszczególnych regionach – a obecnie przede wszystkim tam, gdzie wystąpiła powódź – zauważalne jest szerokie wsparcie skierowane do rolników – powiedział prezes ARiMR Wojciech Legawiec podczas spotkania z działaczami związanymi z sektorem rolniczym.

Szeroki wachlarz działań pomocowych, o których wspomniał prezes Agencji, obejmuje oprócz realizowanych zgodnie z harmonogramem, np. w ramach Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027, również te uruchomione ad hoc i finansowane z budżetu krajowego, m.in. standardową pomoc „klęskową” do powierzchni upraw dla rolników, którzy w 2024 r. ponieśli straty spowodowane niekorzystnymi zjawiskami atmosferycznymi (nabór trwa do 15 listopada) oraz wsparcie na opłacenie III i IV raty podatku za 2024 r. dla poszkodowanych w 2024 r. w wyniku wystąpienia niekorzystnych zjawisk atmosferycznych – gradu, deszczu nawalnego, huraganu, przymrozków (ten nabór również kończy się w połowie listopada).

Warto, by rolnicy, którzy ponieśli straty, nie zwlekali z dopełnieniem formalności.Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi planuje już kolejne formy wsparcia, a ARiMR obsłuży w tym roku ponad 240 naborów. Skala działań jest ogromna i są one możliwe dzięki zaangażowaniu pracowników Agencji, dla których stałym priorytetem jest sprawna wypłata środków finansowych.